استفاده از مسکرات و مخدرات در روابط جنسی و زناشویی

شاید استفاده از مسکرات و مخدرات در روابط جنسی و زناشویی از نظر روحی و روانی، به تواند در گوتاه مدت اثر نیرو دهی و قدرت افزایی به طرفین را اضافه نماید، اما باید توجه داشت که این عمل در بلند مدت تبدیل به عادت خواهد گردید، و طرفین را به عنوان یک معتاد به مشروبات الکلی و مواد مخدر وابسته خواهد کرد.
استفاده از مسکرات و مخدرات در روابط جنسی و زناشویی

اسفاده از مسکرات و مخدرات در روابط جنسی و زناشویی یکی از معضلات جدی و خطرناک و از رشته گناهان کبیره است که از سوی بعضی از مردان و زنان در مراسم‌های ازدواج و جشن‌های عروسی و یا در حین برقراری رابطه جنسی و زناشویی انجام می‌دهند.

متأسفانه، بعضی از مردان و زنان قبل از زفاف یا در شب‌های بعدی مقاربت جنسی خود را با انواع نوشیدنی‌های الکلی و شراب مست می‌کنند و هزار افسوس و تأسف دیگر اینکه با همان حالت مستی اقدام به انجام عمل جنسی و زناشویی می‌کنند، اول: خوردن مشروبات الکلی خودش عمل حرام است، دوم: آغاز یک زندگی و یک رابطه مقدسی که از تمامی ادیان، علی‌الخصوص از سوی دین اسلام اقدام به آن و تشکیل خانواده سالم برای جوانان امر ضروری و شاید لازم و واجب باشد، شروع آن در حال ارتکاب به گناه و عمل حرام سرپیچی از دستورات خداوند متعال است و آن هم عمل حرام دیگر است.

شاید استفاده از مسکرات و مخدرات در روابط جنسی و زناشویی از نظر روحی و روانی، به تواند در گوتاه مدت اثر نیرو دهی و قدرت افزایی به طرفین را اضافه نماید، اما باید توجه داشت که این عمل در بلند مدت تبدیل به عادت خواهد گردید، و طرفین را به عنوان یک معتاد به مشروبات الکلی و مواد مخدر وابسته خواهد کرد و نیروی درونی شخص را نابود، لذت روابط جنسی نیز از بین خواهد رفت.

مسکرات و مخدرات و تأثیر آنها در نطفه

مطرح‌کردن و بررسی مسئله استفاده از مسکرات و مخدرات در روابط جنسی و زناشویی از آنجا مهم است که دانشمندان امروز به این نتیجه رسیده‌اند که تربیت فرزندان از زمان به‌وجودآمدن نطفه در داخل رحم زن آغاز می‌شود. مطالعه و پژوهش‌های که انجام‌گرفته است نشان می‌دهد فکر و اندیشۀ مادر و پدری که در حال مقاربت جنسی باشند، در وجود فرزندی که از آن آمیزش جنسی به وجود آید، مؤثر است.

صادقی طهرانی در مقدمه طب الصادق می‌نویسد: کودکی که از پدر و مادر الکلی به دنیا می‌آید. رنجور و کبدش متورم، کلیه‌اش کوچک، کم‌خونی در او مشهود و تعادل سلسله اعصابش محفوظ نیست. به‌طورکلی کودکی است معیوب همچنان که استعداد خاصی برای ابتلایی به بیماری سل و مستعد بیماری سرطان نیز هست.

در کتاب تفسیر نمونه جلد دو در تفسیر آیه ۲۱۹ سوره بقره، آمده است: کسی که در حین انعقاد نطفه مست است ۳۵ درصد از عوارض الکلیسم حاد را به فرزندان خود منتقل می کند. و اگر مرد و زن هر دو مست باشند صد در صد عوارض حاد در فرزند ظاهر باشد.

آسیب‌رسانی به جسم و روح و روان، از همه مهم‌تر به ایمان دیگران جرم است و گناهی بزرگ است کسی که در حال مستی با همسرش آمیزش جنسی انجام دهد و از آن مقاربت بچه‌ای پا بگیرد، اگر آن فرزند دچار ناهنجاری‌های جسمی و روانی بشود، پس برای پدر و مادرش گناهی بزرگ و نابخشودنی خواهد داشت.

بنابراین، استفاده از مسکرات و مخدرات در روابط جنسی و زناشویی در آغاز زندگی زناشویی و آمیزش‌های بعدی در حال مستی که عملی است حرام، خود حرام دیگری است. از سوی دیگر آثار سوء روحی و روانی و زیان‌های جسمی، هم برای مرد و هم برای زن و نوزادی که از وجود چنین والدین پا به جهان هستی خواهد گذاشت در پی خواهد داشت.

حرف آخر

امروزه برای کشاندن و جذب جوان‌ها و نوجوان‌ها به سمت این ماده خانمان‌سوز که با نام‌های مختلف و با برچسب‌های دل رو با توسط عده‌ای از آدم‌ها که برای بحران و فساد اخلاقی در جوامع بشری تلاش می‌کنند تا این ماده الکلی خانه‌خراب‌کن به بازار عرضه شود. تا از این راه بتوانند به مقاصد شیطانی خود دست یابند، از این طریق هم جیب خود را پر نمایند و هم به فکر پلید خود که تباهی و نابودی جامعهٔ بشری است برسند!

انشاالله در نوشته های بعدی در کشکول آذری در مورد استفاده از مسکرات و مخدرات، مضرات و تأثیرات نوشابه های الکلی و انواع مست کننده ها که امروزه با اسمها و مارکهای مختلف و جوان فریب ارائه می شوند خواهیم نوشت و به مدد خداوند متعال به بررسی این ماده خانمان سوز چه از لحاز علمی، دینی و مذهبی خواهیم پرداخت.

البته باید توجه شود که بررسی و نگارش دررابطه‌با موضوعات: مسکرات و مخدرات و دیگر مست‌کننده‌ها، اگر به طور دقیق و صحیح صورت پذیرد کتاب قطوری خواهد شد، برای همین هم اینجانب از توضیح‌دادن و آوردن مطالب بیشتر صرف‌نظر کرده و فقط به اصل مطالب خواهم پرداخت.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه مقاله:

https://azarmiazar.ir/?p=10155

جمشید آذرمی آذر

جمشید آذرمی آذر

من جمشید آذرمی آذر: اهل ایران، آذربایجان شرقی، شهر بناب، روستای چپقلو، متولد 1352، با تحصیلات ابتدایی، علاقمند به مطالعه، پژوهش و نوشتن می باشم.

مقاله هایی که دیگران نیز خوانده اند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: